Sayfa: [1] 2 |   Aşağı git
  Yanıtla  
Konu: Briç nasıl oynanır - Briç dersleri - Briç kuralları - Nasıl oynanır  (Okunma Sayısı 26633 defa)
KingcobrA
Webmaster
*

İtibarı : 10534
Offline

Mesaj Sayısı: 2,460


R(-)d€/N(-)















« : Aralık 31, 2009, 10:36:16 ÖÖ »
Quote

Sponsorlu Bağlantılar


Briç Nasıl Oynanır - Briç Dersleri - Briç Dersi - Briç Kuralları

Briç Nedir?

Elli iki kartlık standart iskambil destesiyle oynanan bir iskambil oyunudur briç . Briç oyunu, şansın etkisini en aza indirmesi ve zihni yetenekleri bilemesi nedeniyle diğer iskambil oyunlarından çok satrança benzetilir.
Oyun 2 bölümden oluşur; 1.Konuşmalar bölümüdür. 2.Kart oyunu bölümüdür.
Türkiye ' de Briç;
Türkiye ' de briç oynayan çok sayıda insan olmasına rağmen "Tunuva Briçi" oynayan kişilerin sayısı halen 7.000 kadardır. ilk briç turnuvası 1954 yılında düzenlenmiştir. Türkiye briç milli takımı ilk kez 1969 yılında Oslo' da yarışmıştır. 1997 yılında Spor Bakanlığına bağlanan Türkiye briç federasyonu illerde ise il spor müdürlüklerine bağlıdır. Ülkemiz son 2 avrupa şampiyonasında 36 ülke arasından 12. olmuştur.

DERS 1 : Briçe Giriş

Öncelikle Briç in nasıl bir oyun olduğundan başlayalım.

•  Briç 4 kişi ile oynanır. Eşli oynanan bir oyundur.
    Eğer daha önce Eşli King oynadıysanız Briç i öğrenmeniz çok daha kolay olacaktır.

•  Briç 52 lik 1 deste kağıt ile oynanır.

•  Normalde oyun kağıtlarında 4 tür kağıt vardır.
    Bunlar : Maça, Kupa, Karo ve Sinek tir.
    Ama Briçte bunların isimleri farklıdır.

♠  PİK (Maça, ingilizcesi: Spades)
♥  KÖR (Kupa, ingilizcesi: Hearts)
♦  KARO (Karo, ingilizcesi: Diamonds)
♣  TREFL (Sinek, ingilizcesi: Clubs)


Kağıt Cinslerinin gücü: (Güçlü den güçsüze doğru)

♠  PİK (maça)
♥  KÖR (kupa)
♦  KARO
♣  TREFL (sinek)

•  Bu sıralama sadece deklarasyon içindir.

•  Yer oyununda bir renk KOZ olarak belirlenmedikçe her renk aynıdır, KOZ bütün renklerden üstündür.








Kağıtların büyüklük sırası : (Büyükten küçüğe doğru)

•  Her renkteki kartlar AS'dan (en yüksek) ikili'ye (en düşük) doğru sıralanırlar


A (AS), K (RUA,Papaz), Q (Kız), J (Vale), 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2.


•  Briç dört oyuncu gerektiren bir ortaklık oyunudur. Her oyuncu oyun masasında ortağının karşısında oturur

•  Oyunculardan biri, solundaki oyuncudan başlayarak her oyuncuya 13 kart gelecek şekilde saat yönünde bütün kartları dağıtır.

•  Briçteki amaç ellerin kendi tarafınızdan kazanılmasıdır.

      Bir EL, saat istikametinde her oyuncunun sırası ile verdiği bir kartın toplamı olan dört karttan oluşur.
      Bu nedenle her dağıtılan kağıtta kazanılacak 13 EL vardır. Her elde oynanan ilk kart çıkış olarak adlandırılır.
      Eğer çıkış sırası sizdeyse elinizdeki her kartı oynayabilirsiniz

•  Bununla birlikte çıkış sonrası diğer üç oyuncunun bazı zorunlulukları vardır:

      Eğer mümkünse çıkış rengine uymak zorundasınız (çıkış rengiyle aynı rengi oynamalısınız).
      Örneğin kör çıkılmış ve elinizde kör varsa, körlerden birini oynamak zorundasınız (istediğiniz herhangi bir körü oynayabilirsiniz).
      Eğer elinizde kör yok ise zorunluluk kalkar.
      Eğer renge uyma imkanınız yoksa elinizdeki istediğiniz kartı oynayabilirsiniz.
      Renge uyma zorunluluğu dışında briçteki kart oyunu tamamen serbesttir.

•  Dört kartın oynanması sonrasında bir el tamamlanır.

      Eğer el koz içermiyor ise renkteki en yüksek kart tarafından kazanılır

•  Eli kazananı belirleyen kuralları bir kaç örnek el ile birlikte açıklayalım.


1. EL

Çıkış♣ 10 
2nci♣ J 
3üncü♣ Q 
4üncü♣ 6 

Tref çıkılmıştır ve ♣ Q oynanan en yüksek treftir, o halde kazanan ♣ Q 'dır.

2. EL
Çıkış♠ 7 
2nci♥ 10 
3üncü♠ K 
4üncü♣ Q

Pik çıkılmıştır ve ♠ K oynanan en yüksek pikdir, o halde kazanan ♠ K dır.
(körün yada trefin koz olmadığı varsayılarak).

Eğer el koz içeriyorsa, oynanmış olan en yüksek koz tarafından kazanılır.

3. EL

Çıkış♦ J 
2nci♦ Q 
3üncü♣ 5 
4üncü♦ 2

Eğer Tref kozsa ♣ 5 eli kazanır çünkü oynanmış tek kozdur.

4. EL

Çıkış♥ 9
2nci♣ 6 
3üncü♥ A 
4üncü♣ 8 

Eğer Tref kozsa ♣ 8 eli kazanır çünkü oynanmış en yüksek kozdur.



•  Her el sonrası kazanan taraftan bir oyuncunun kartları toplaması ve düzenli olarak dizmesi iyi olur.

•  Böylece kazanılan eller kolayca sayılabilir. 13 el içinde bu şekilde devam edilerek oynanır. 



Sponsorlu Bağlantılar



! kingcobra !
- TeknikPortaL.Com -
- Briç nasıl oynanır - Briç dersleri - Briç kuralları - Nasıl oynanır
KingcobrA
Webmaster
*

İtibarı : 10534
Offline

Mesaj Sayısı: 2,460


R(-)d€/N(-)















« Yanıtla #1 : Aralık 31, 2009, 10:37:03 ÖÖ »
Quote


DERS 2 : Deklarasyon ve Oyun'a Giriş

•  Briç ; Deklarasyon (Bidding) ve Oyun olmak üzere iki ana kısımdan oluşur.

•  52 kağıt da dağıtıldıktan sonra (herkese 13'er adet), Deklarasyon (artırma) yapılır.

•  Deklarasyon (Arttırma konuşması) (Bidding)

    Oyuncular sırasıyla ellerindeki kağıtlarla alabilecekleri EL leri (LÖVE) hesaplayarak söylerler.

    Oyunda ilk konuşma hakkı Kağıt dağıtanındır.

    Oyuncu elindeki PUAN ı hesaplar ve 6 nın üstüne konuşur.
    (Yani 1♥ derse bu kozum KÖR ve 7 el alırım anlamına gelir.)







    Bu konuşmaları yapabilmek için Oyun açılışlarını ve Puanlamayı bilmelisiniz. Bunu gelecek dersimizde (Ders 3) anlatıyoruz.

    Sırası gelen oyuncu o ana kadar söylenen ellerden daha yüksek söylemek zorundadır.

    Sıradaki oyuncunun 3 alternatifi vardır; Deklarasyonu daha da yükseltmek, PAS geçmek veya “KONTUR” demek.
    (KONTUR: Söylenen elin yapılamayacağının söylenmesi ve iddiayı yükseltmesidir.)

    Sıradaki oyuncu da aynı şekilde ya Deklarasyonu yükseltir, ya PAS der yada “SÜRKONTUR” diyebilir.
    (SÜRKONTUR: Kontur’e karşı, söylenen elin yapılabileceğini bir kez daha iddia etmektir. Ortadaki el tekrar katlanacaktır)

    Ardarda 3 PAS denince deklarasyon kısmı tamamlanır ve oyuna geçilir.

    Deklarasyon sırasında konuşma yükseltirken şu sıraya dikkat edilmelidir:

    ♣ Trefl → ♦ Karo → ♥ Kör → ♠ Pik → Sanzatu (NT)

    (En güçsüz kağıt rengi Trefl, en güçlü kağıt rengi Pik dir)
    Ama kozsuz oyun olan Sanzatu (NT) bütün hepsinden daha güçlüdür


•  Oyun
    Deklarasyon kimde kaldıysa o çiftten, artırılan kağıdı ilk olarak söyleyen (Açıcı-Deklaran) oyuna başlar.

    Bu kişinin solundaki (rakip) oyuncu ilk kağıdını yere atınca onun solundaki oyuncu (Yer-Dummy) bütün kağıtlarını yere açar.

    Bu şekilde eşi onun yerine kağıtlarını istediği şekilde oynayabilecektir.

    Bütün oyun bu şekilde oynanır.

    Bir ekip deklare ettiği sayıda löve yapmaya çalışırken karşı taraf da bunu engellemeye çalışacaktır.


•  Bütün kağıtlar bittiğinde oyun bitmiş olur ve puanlamaya geçilir.


•  Deklarasyonu belirleyen kuralları bir örnek el ile açıklayalım.

Dağıtan      2nci      3üncü      4üncü
(Kuzey)    (Doğu)   (Güney)     (Batı)
 1 ♣           PAS         1 ♦        1 ♥
  2 ♣           2 ♠            2 NT       3 ♥
  PAS        4 ♥            PAS        PAS
  KONTUR   PAS         PAS        PAS


    Örnektede görüldüğü gibi oyunu KUZEY açmıştır (1♣   ile)
    Daha sonra sırayla (saat yönünde) deklarasyon başlamıştır.
    Deklarasyonu Doğu-Batı   4♥   ile kazanmıştır.
    Ama KUZEY, KONTUR diyerek söylenen elin yapılamayacağını iddia eder.
    Sonraki aşamada 3 tane PAS gelince Oyun DOĞU-BATI da   4♥   ile kalır.
    Yani KOZ: ♥  dür. DOĞU-BATI nın Toplam 10 el (6+4) almaları gereklidir.
    Ama KONTUR lu oyun olur. KUZEY-GÜNEY eğer 4 EL alabilirlerse oyun BATAR.
    ♥  ü ilk söyleyen (Deklaran) BATI olduğu için Oyunu BATI oynar.

•  Oyunun Oynanışı

    İlk çıkışı KUZEY yapacaktır. KUZEY elindeki herhangi bir kağıdı yere atar. (Koz da çıkabilir)
    İlk kağıdın yere atılmasından sonra DOĞU elini yere açar (Koz rengi başta olmak üzere Renklere göre dizilmiş olması gereklidir.)
    Bu andan itibaren DOĞU oyun dışıdır. Oyunu BATI oynar. !
    Bütün kağıtlar bittiğinde (13 el) oyun bitmiş olur ve puanlamaya geçilir.



! kingcobra !
- TeknikPortaL.Com -
KingcobrA
Webmaster
*

İtibarı : 10534
Offline

Mesaj Sayısı: 2,460


R(-)d€/N(-)















« Yanıtla #2 : Aralık 31, 2009, 10:37:15 ÖÖ »
Quote


DERS 3 : Puanlama

    Briçte öncelikle elinizdeki puanı hesaplamanız gereklidir.

•  ONÖR Puanı: Kısaca HCP ile gösterilir.

    AS (A) , RUA (K) , DAM (Q) ve VALE (V) ye Onör denilir.
    A=4   K=3   Q=2   J=1   puandır.
    Yani toplam 52 kağıtta 40 Onör puanı bulunmaktadır.

   Örnek EL

♠ A J 8
♥ Q 9 2
♦ K J 6 4
♣ Q 7 2


    Yukardaki örnek eli inceleyecek olursak;
    1 AS (A) = 4 Puan
    1 RUA (K) = 3 Puan
    2 DAM (Q) 2x2=4 Puan
    2 VALE (J) 2x1=2 Puan
    Toplam : 13 Onör puanı vardır.

•  UZUNLUK Puanı:

    Elinizdeki kağıtların uzunluğuna göre gelen ek puanlardır.
    Bir renkten 4 ten fazla kağıdınız varsa herbiri 1 puandır.

•  TOPLAM Puan:

    Onör Puanı+Uzunluk Puanı=Toplam Puan

    Oyunu açıcı konumdaysanız Toplam Puanınıza göre konuşursunuz.








•  KISALIK Puanı:

    Koz tutuş olduğu durumda ;
    Elinizdeki kağıtların kısalığına göre gelen ek puanlardır.

    YARIM TUTUŞ varsa (bkz. Briç Terimleri)
    Elinizde Bir renkten hiç olmaması (VOID, ŞİKAN) = +3 puan
    Elinizde Bir renkten sadece 1 kart olması (SINGLETON) = +2 puan
    Elinizde Bir renkten sadece 2 kart olması (DOUBLETON) = +1 puan

    TAM TUTUŞ varsa (bkz. Briç Terimleri)
    Elinizde Bir renkten hiç olmaması (VOID, ŞİKAN) = +5 puan
    Elinizde Bir renkten sadece 1 kart olması (SINGLETON) = +3 puan
    Elinizde Bir renkten sadece 2 kart olması (DOUBLETON) = +1 puan

•  TUTUŞ Puanı:

    Onör Puanı+Kısalık Puanı=Tutuş Puanı

    Oyunda ortağınız oyunu açtıysa Tutuş Puanınıza göre konuşursunuz.



   Örnek EL 2

♠ J 8
♥ K Q 9 2
♦ K Q 10 9 6 4
♣ A 


    Yukardaki örnek elimizi inceleyecek olursak;
    1 AS (A) = 4 Puan
    2 RUA (K) 2x3 = 6 Puan
    2 KIZ (Q) 2x2 = 4 Puan
    1 VALE (J) = 1 Puan
    Toplam : 15 Onör puanı vardır.

    Ama bu elde gördüğünüz gibi uzunluk ve kısalık puanlarımızda var.

    Oyunu açıcı konumdaysak
    ♦ dan Uzunluk puanımız var. 6 adet ♦ olduğundan 2 puan
    Yani toplam 15 Onör puanı + 2 Uzunluk puanı= 17 Toplam Puanımız var.

    Aynı elle Ortağımız 1 ♥ açmış bizde cevapçı konumunda olalım.
    Bu durumda kısalık puanlarımızı hesaplamlıyız.
    Ortağımızın renginde TAM Tutuşumuz var.
    ♣ tek olduğundan +3 puan, ♠ 2 tane olduğundan +1 puan
    Yani toplam 15 Onör puanı + 4 Kısalık puanı = 19 Tutuş Puanımız var.

•  Kağıt dağıtılınca elinize renklere göre dizip puanınızı hesaplamanız gerekir.



! kingcobra !
- TeknikPortaL.Com -
KingcobrA
Webmaster
*

İtibarı : 10534
Offline

Mesaj Sayısı: 2,460


R(-)d€/N(-)















« Yanıtla #3 : Aralık 31, 2009, 10:37:44 ÖÖ »
Quote


DERS 4 : Briç Sistemleri (Bidding Systems)

    ♠ PİK ve ♥ KÖR → MAJÖR
    ♦ KARO ve ♣ TREFL → MİNÖR olarak adlandırılır.

•  Dünyada şu an en popüler olan sistemler Standard American 5 li Majör (SAYC) ve Two Over One sistemleridir.
    Ayrıca Precision, özellikle İngiltere de popüler olan ACOL ve artık kullanılmayan Goren sistemi de vardır.








•  Standard American 5 li Majör (SAYC)

    Genelde her durumda beş kartlı Major ile açılır. En az 13 Toplam puan gerektirir.

    Sanzatu açışı dengeli el gösterir fakat beş kartlı major ile açılmaz
    1NT = 15-17 HCP    2NT = 20-21 HCP    3NT = 25-27 HCP

    Minör açılışında uzun olan minör açılır.
    4-4 minör ile 1♦ açılır.
    3-3 minör ile 1♣ açılır.

    Karo, Kör ve Pik ’de 2 açışları zayıftır. (Baraj açışı). (6-10 HCP) Açılan Renkten 2 onörlü en az 6 kart gerekir.
    (Karo, Kör ve Pik ’de 2 açışları kuvvetli olarak ta kullanılabilir. (20-21 HCP))

    3 açışları Zayıf tır. (6-10 HCP) Açılan Renkten 2 onörlü en az 7 kart gerekir.

    Kuvvetli artifisyel 2♣ Açışı = (22+ HCP)

    Kullanılan Konvansiyonlar:

    • Forcing Sanzatu    • Michaels CueBid
    • Stayman    • Jacoby Transfer
    • Texas Transfer    • Checkback Stayman
    • 3.Renk    • 4.Renk
    • Bergen    • Lebensohl
    • Trial Bid    • Splinter
    • Truscott    • Drury
    • Inverted Minör    • Puppet Stayman
    • Pisişik    • Gerber
    • Blackwood    • RKCB (Roman Key-Card Blackwood)
    • DOPI, ROPI    • Voidwood

•  Two over One

    Oyun açışları SAYC nin aynısıdır. Fakat cevapçının konuşmalarına göre anlamlar farklıdır.

    Genel Özellikler:

    • 5 kart Major açılışı, Negatif KONTUR, 1NT açılışı 15-17 HCP, 2NT açılışı 20-21 HCP
    • Zayıf 2 açılışı, Limit Yükseltme, Kuvvetli 2♣ açılışı,
    • Jacoby Transfer, Zayıf Sıçrama (davet)
    • Count ve Attitude Sinyal Sistemleri
    • Zayıf Sıçrama, 2NT and 3NT Cevapları
    • Uygun tercih sinyalleri, Majör açılışına 1NT sıçraması
    • Unusual Notrump ve Michaels CueBid konvansiyonları
    • Two Over One Game Force
    • Inverted Minor Responses, Splinter lar
    • Brozel & Lebensohl, D0P1 konvansiyonları


•  Precision

    SAYC ve Two over One' dan sonra Amerika'da en çok kullanılan sistemdir.
    16+ puanla dağılım ne olursa olsun 1♣ açılır.
    22-23 puan dengeli el varsa 1♣ açılmaz.
    Zayıf (13-15 puan) 1 NT açılışı, Majör açılış en az 5 kart gerektirir.
    Natürel 2♣ ve artifisyel 2♦ açılışları

    Genel Özellikler:

    • 1♣ açılışı: 16+ puan, veya 15 puan varsa 5-5 dağılımı veya 14 puan varsa 6-5 dağılımı gerektirir.
    • 1♦ açılışı: 11-15 puan, en az 2 adet Karo
     (11 Puanla ve 4333 yada 4432 dağılımlarıyla, yada tek bir renk güçlüyse açılış yapılmaz)
    • 1♥/1♠ açılışı: 11-15 puan ve 5 kart. Zayıf el yoksa uzun minör açılır.
    • 1NT açılışı: 13-15 puan dengeli el, 5 kart minor olabilir.
    • 2♣ açılışı: 11-15 puan, 6 kart veya çok iyi 5 kart yanında başka renk 4 kart (singleton/void(şikan) Karo varsa yapılmaz).
    • 2♦ açılışı: 11-14 puan, 4414 4405 3415 veya 4315 dağılımları. (Yani Karo tek(singleton) yada yok(void) durumları)
     (Açıcı singleton K,Q Karo varsa bunları puan olarak saymamalı 11-12 puanla. )
    • 2♥/2♠ açılışı: 8-10 puan, 6 kart
    • 3 renk açılışı: 6-10 puan, az adetli renk güçlü, penaltı 500 puandan fazla değilse
    • 4 açılışı kullanılmaz.


•  ACOL

    Genel Özellikler:

    • 1 renk açılışı 13+ puan ve 4 kart gösterir. Gösterilen renkte Onör olmayabilir.
    • Kuvvetli 2♣ açılışı: 23+ puan yada zon gösterir. 2♣ cevabı negatifdir.
    • Değişken 1NT (veya Zayıf 1NT) açılışı:
      Eğer Zayıf 1 NT ise: 12-14 puan, dengeli el, güçlü 5 kart yok, Değişken 1 NT ise: 15-17 puan.
      Genelde Zayıf 1 NT açılışı kullanılır. Seçime bağlı.
    • Non-Forcing Stayman: Diğer sistemlerdeki gibi
    • Çift Sıçrama Limit Konuşma: Bu konuşma(1♥ açışına 3♥ cevabı), 10-13 puan, ve oyuna davet konuşmasıdır.
    • Minor açılışı: 3 kartlı minör hiçbirzaman açılmaz.
    • Acol 2-açılışı (Intermediate 2-açılışı) (2♦ veya 2♠S): 8 löve kesin, güçlü 5-kart renk.
    • Intermediate Jump Overcall: 12-16 puan, 6-kart renk.
    • Gerber (NT açılışına): Diğer sistemlerdeki gibi.
    • Blackwood (Renk açılışına): Diğer sistemlerdeki gibi
    • Grand slam force: Diğer sistemlerdeki gibi
    • Gambling 3NT açışı: Kapalı 7+ kart Minor renk.
    • Cavapçı 4♣ veya 5♣ deklaresine PAS geçebilir veya konuşabilir.
      Eğer cevapçı ♣ deklare eder ve açıcının kozu ♦ ise, Açıcı to 4♦ vaya 5♦ ya düzeltir.



•  GOREN

    Genelde her durumda beş kartlı Major ile açılır. En az 14 puan. Yada 13+ iyi dağılım.

    Elin puanı hesaplanırken Onör puanlarına ; 4 AS varsa +1 Puan , Aynı renkten AK varsa 2 puan
    AQ varsa 1.5 puan, KQ varsa 1 puan, Kx varsa 0.5 puan eklenir.

    2 açılışları
    Aynı renkten 5 kart ve 25 puan ,
    Aynı renkten 6 kart ve 23 puan veya
    Aynı renkten 7 kart ve 21 puan gerektirir.

    Sanzatu açışı dengeli el gösterir fakat beş kartlı major veya minor renk ile de yapılabilir.
    1NT = 16-18 HCP    2NT = 20-21 HCP    3NT = 25-27 HCP

    3 açışları 11 puan ile yapılır. Açılan Rengin uzun ve güçlü olduğunu gösterir.

    1 açılışı üzerine 2 cevabı 10 puan gösterir.

    Kuvvetli artifisyel 2♣ Açışı = (22+ HCP)


•  Bu sistemler dışında BLUE CLUB, BLUE TEAM CLUB SYSTEM , CAB,
    LEGHORN DIAMOND SYSTEM, MOSCITO, AMSTERDAM CLUB,
    BANGKOK CLUB ve LITTLE ROMAN CLUB sistemleride mevcuttur.


•  Biz derslerimizi Standart Amerikan 5 li Majör (SAYC)'e göre anlatıyoruz.



! kingcobra !
- TeknikPortaL.Com -
KingcobrA
Webmaster
*

İtibarı : 10534
Offline

Mesaj Sayısı: 2,460


R(-)d€/N(-)















« Yanıtla #4 : Aralık 31, 2009, 10:38:00 ÖÖ »
Quote


DERS 5 : Oyun Açılışları

    Briçte öncelikle elinizdeki puanı hesaplamanız gereklidir.
    Bir önceki derslerimizde bunu nasıl yapacağınızı anlatmıştık.
    Modern 5 li Majör sistemine göre oyun açılışları aşağıdaki gibidir.

•  Öncelikle oyunu açabilmek için elinizde en az 13 HCP (Onör Puanı) olması gereklidir.
    Bazı yerlerde 12 HCP + 2 Dağılım Puanıyla da oyun açılabilir.
    Bu kuralların istisnai durumları vardır. ( örn: zayıf 3 açışı)







•  Dengeli Eller 4-3-3-3 , 4-4-3-2 , 5-3-3-2 dağılımlarıdır.
    Herhangi bir renkten hiç kağıt olmaması (VOID, ŞİKAN)
    yada tek bir tane kağıt olması (SINGLETON) durumlarında dengeli el olmaz.


•  1 seviyesinde Oyun Açılışları

1 Açışı             Puan             
1♣ veya 1♦    13-21 puan   
Açış Koşulu
En az 5li  majörünüz yoksa oyunu minör bir renkle açmalısınız.
Minör uzunluğu fazla olan renk açılır. (Örn: 5 tref - 4 karo varso 1♣Wink
Minör uzunlukları eşitse oyunu 1♦ açın. (4-4 veya 5-5)
Ama, her iki minörden 3-3 eşitlik varsa, 1♣ açılır.

1 Açışı             Puan   
1♥ veya 1♠            13-21 puan
Açış Koşulu
Açılan majör renkte en az 5 kağıt olması gerekir.
Majörlerin uzunlukları eşitse (5-5 veya 6-6) pahalı olan renk 1♠ açılır. 

1 Açışı             Puan   
   1 NT                 15-17 puan 
Açış Koşulu
Dengeli bir dağılım gerekir: 4432, 4333, 5332 (5 li kağıt majör olmamalıdır)
Sanzatu açış puanı 16-18 olarak ta kullanılabilir. Ortakların anlaşmasına bağlıdır.

•  Özel durum: Elinizde 5'li pik ve 5'li trefl varsa, trefl açılabilir.


•  2 seviyesinde Oyun Açılışları

2 Açışı         Puan 
2♦, 2♥, 2♠      Zayıf-2 açışı
Açış Koşulu
6-10  Bu tür açışlara "Baraj" açışı denilir. Rakiplerin olası zonunu engellemek içindir. Bu açışlar zayıf puanla, ama uzun ve kuvvetli renklerle yapılır.
Açtığınız renk 6 lı ve sağlam olmalıdır.
Yani A,K,Q ve J den en az iki tanesi olmalıdır.
Not: Bazı sistemlerde 2 açışları Kuvvetlidir. (20+ puan ve kuvvetli koz)

2 Açışı         Puan 
2♣                        22+ 
Açış Koşulu
En kuvvetli açıştır. Genelde dengeli ellerle yapılır. (2 trefl açışlarına verilecek cevaplar Ders 9 da özel olarak ele alınmıştır).
2♣ açışıyla, mutlaka zon oynamak istediğinizi ortağınıza anlatmış oluyorsunuz.
Dengeli olmayan bir elle de 2♣ açılabilir. (Majör kozda 9 el kesin, Minör kozda 10 el kesin iken)
Bunda amaç ortağınızı konuşmaya zorlamak ve zon oynama isteğinizi söylemektir. 

2 Açışı         Puan 
2 NT                 20-21 
Açış Koşulu
Eliniz dengeli (4432, 4333, 5332) ve kuvvetli ise 2 NT açılır.
Bazı kişiler 2 NT açışını 5 li majör ile de yapabilir. 



•  3 seviyesinde Oyun Açılışları

3 Açışı                     Puan
3♣, 3♦, 3♥ veya 3♠        6-10
Açış Koşulu
Bu açışlarda "baraj" açışlarıdır.
Aynı Zayıf-2 açışlarında olduğu gibi 6-10 puan ile yapılır.
Zayıf-2 açışından farkı açtığınız rengin en az 7 li olmasıdır. 

3 Açışı                     Puan
3 NT                        25-27
Açış Koşulu
Bu açış dengeli bir eli gösterir.
Açan kişinin tek başına 3 NT oynayabileceği anlamına gelir.



•  4 seviyesinde Oyun Açılışları

4 Açışı                          Puan
4♦, 4♥, 4♠ veya 4♣             6-10
Açış Şartı
Bu açışlarda "baraj" açışlarıdır.
Aynı Zayıf-2 ve 3 açışlarında olduğu gibi 6-10 puan ile yapılır.
Zayıf-2 ve 3 açışlarından farkı açtığınız rengin en az 8-kağıtlı olmasıdır. 


    Bu dediklerimizi Örnek Eller yardımıyla açıklayalım.

  Örnek EL 1

♠ A J 10 8 6
♥ Q 9 2
♦ K J 6
♣ Q 7 
13 Onör +1 uzunluk = Toplam 14 puanı var.
PİK 5 li olduğundan 1♠ açılır.



  Örnek EL 2

♠ K Q 10
♥ K J 9 2
♦ A J
♣ 10 9 7 2 
Toplam : 14 Onör puanı var. 5 li majör yok.
♣ ♦ dan daha uzun
1♣ açılır. 


  Örnek EL 3

♠ K J 9
♥ A Q 9 2
♦ Q 9 6 2
♣ K Q 2 
Toplam : 17 Onör puanı var.
5 li majör yok. Dengeli el.
1 NT açılır. 



  Örnek EL 4

♠ A 10 9
♥ A K 10 8
♦ A K J 10 5
♣ K 6 
22 Onör +1 uzunluk = 23 Toplam puanı var.
Dengesiz el (5 li renk var)
2♣ açılır. 


  Örnek EL 5

♠ A Q 5
♥ A J 3
♦ K Q 7
♣ A J 6 4 
Toplam : 21 Onör puanı var.
Dengeli el (5 li renk yok)
2 NT açılır. 


  Örnek EL 6

♠ 8 5
♥ A Q 9 7 4 3
♦ 10 7
♣ J 4 2 
Toplam : 7 Onör puanı var.
6 adet iki onörlü KÖR var.
2♥ açılır. 



  Örnek EL 7

♠ A K 10 7 4 3 2
♥ 5
♦ 10 7
♣ J 10 8 
Toplam : 8 Onör puanı var.
7 adet iki onörlü PİK var.
3♠ açılır. 


  Örnek EL 8

♠ Q 10
♥ 9 2
♦ A K 9 8 7 6 5 3
♣ 4 
Toplam : 9 Onör puanı var.
8 adet iki onörlü KARO var.
4♦ açılır.



! kingcobra !
- TeknikPortaL.Com -
KingcobrA
Webmaster
*

İtibarı : 10534
Offline

Mesaj Sayısı: 2,460


R(-)d€/N(-)















« Yanıtla #5 : Aralık 31, 2009, 10:38:24 ÖÖ »
Quote


DERS 6: 1 Renk Açılışlarına verilecek cevaplar

•  Açıcıya cevap vermek için öncelikle elinizdeki puanı hesaplamanız gereklidir.
    Cevap verebilmek için elinizde en az 6 Puan olması gereklidir. (Özel açışlar hariç)

    Konuşmalarda amaç KOZ fitini bulmak (İki elde toplam 8 koz) ve elin oynayabileceği en yüksek oyunu oynayabilmektir.
    Bu nedenle öncelikle ortağınızın açtığı renkten fitiniz varsa önce bunu araştırmalısınız. Ama minör açılışlarında öncelikle Majör koz araştırması yapılır.
    6 puandan daha az puanınız varsa, "PAS" geçmelisiniz..
    Baraj açışlarına cevap verirken ise elinizin puanına ve dağılımına göre konuşmalısınız.
    Bu açışların zayıf olduğunu unutmayın (max 11 puan)

    Ortağınız oyunu açtığına göre minimum 13 Toplam Puanı vardır. (Özel açışlar hariç)
    Bütün kağıtlarda toplam 40 puan olduğuna göre sizde en az 7 puan olursa iki elin toplamı 20 puan edecektir.
    Rakiplerinizdede toplam 20 puan olacaktır.

• 
    Ortağınız herhangi bir renk açışı yaptıysa 13 ile 21 puan arasında puanı olabilir.
    Ama oyunu NT açtıysa puanı bellidir. (1 NT 15-17 / 2 NT 20-22)


    Ortağınız herhangi bir renk açışı yaptıysa eli hakkında şunları biliyorsunuz:
     - 13-21 arasında puanı var
     - Majör açışı yapmışsa en az 5 li majörü var.
     - Minör açışı yapmışsa, en az 3 lü minörü var.

    Cevaplarınızı verirken bunları gözönünde bulundurmalısınız.


•  PAS Cevapları

     - 6 puandan az puanla PAS geçebilirsiniz.
     - Ortağınız 2♣ açmışsa konuşmak zorundasınız.
     - Solunuzdaki rakibinizin açışına ortağınız Negatif Kontr atmışsa da konuşmanız gerekir.

•  DESTEK Cevapları


 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 Açış    Puanınız    Cevabınız    Örnek
 1 Majör    6-9   Ortağınızın majör renginden en az 3 kağıdınız (1 onörlü) veya 4 kağıdınız varsa,
    ortağın rengini bir arttırabilirsiniz (Ortağınızın majörü 5+ kağıtlıdır).    1♠ - 2♠
 1 Minör    6-9   Ortağınızın renginde fitiniz varsa, ortağınızın rengini bir arttırabilirsiniz
   
(Minör açılmışssa en az 5 adet ile destekleyebilirsiniz.)


Eğer 4 lü majörünüz varsa, 1 seviyesinde söyleyebilirsiniz.


Eğer 5+ kağıtla ortağınızı destekliyorsanız, elinizde şikan veya singletonlar varsa,
4 seviyesine şıçrayabilirsiniz (1-4).

Bu bir baraj konuşmasıdır. Sizin eliniz zayıfsa rakipleriniz, iyi bir kontrat yapabilirler.

Onların bu kontratını engellemek için 4 seviyesinde baraj konuşması yapabilirsiniz.
    1♦ - 2♦
   


 1♣ - 1♠



 1♦ - 4♦
   


•  Açıcının Renginde Sıçramalı Cevaplar

 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 Açış    Puanınız    Cevabınız    Örnek
 1 majör veya minör    6-9   Eğer ortağınızın açış renginden en az 5 kağıdınız, şikan veya singleton renkleriniz varsa, 6-9 puanla 4 seviyesinde zona şıçrayabilirsiniz

Bu bir baraj konuşmasıdır. Sizin eliniz zayıfsa rakipleriniz, iyi bir kontrat yapabilirler.

Onların bu kontratını engellemek için 4 seviyesinde baraj konuşması yapabilirsiniz.


    1♠ - 4♠
 1 majör veya minör    10-11   Ortağınızın rengini tutuyorsanız, ortağınızın renginde sıçrama yapmalısınız.
   
Majör açıldıysa en az 3 adet (biri onör) veya 4 adet le tutmalısınız.
   

Minör açılmışssa en az 5 adet le tutmalısınız.
    1♥ - 3♥
   


 1♣ - 3♣
   


•  11+ Puanla Cevap


 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 Açış    Puanınız    Cevabınız    Örnek
 1 majör veya minör    11+   11+ puanla renk değiştirin. Bu forsing tir. Ortağınız konuşmak zorundadır.
        1♥ - 2♣


•  Sıçramasız Renk Değiştirme


 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 Açış    Puanınız    Cevabınız    Örnek
 1 majör veya minör    6-9   Ortağınız bir seviyesinde minörle açmışsa elinizde 4 lü majör varsa bir seviyesinde o majörünüzü gösterin.
   
Önce uzun olanı deklare edin. İki Majörden de eşit kağıdınız varsa (4-4 veya 5-5) küçük olanı (Kör) gösterin.
   
Ortağınızın açış majörü kör ise en az 4 lü pik renginizi  gösterebilirsiniz.
   
6-9 puanla 2 seviyesine yükselemezsiniz. 1 NT 'den daha öteye geçemezsiniz.
        1♦ - 1♥
 1 majör veya minör    6-18   Yüksek puanlarla 1 seviyesinde konuşmaktan çekinmeyiniz. Önemli olan en az 8-kağıtlı koz fitini en az seviyede bulmaktır.

Ortağınızı desteklemek niyetinde değilseniz, renk değişikliği için, önce, en uzun kağıdı bulunan renginizi gösterin.

Eğer eliniz dengeliyse 2 NT veya 3 NT cevaplarını da deneyebilirsiniz.

6-9 puanla verebileceğiniz 1 NT cevabı için dengeli bir el şartı aramayınız.
        1♦ - 1♠


•  1 Renk açışına Sanzatu Cevabı


 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 Açış    Puanınız    Cevabınız    Örnek
 1 majör veya minör    6-9   Ortağınızın majör rengini destekleyemiyorsanız ve bir seviyesinde göstereceğiniz renginiz yoksa, 1 NT demelisiniz.
   
1 NT cevabı için elinizin dengeli olması gerekmez.
        1♠ - 1NT
 1 majör veya minör    11-12   Ortağınızın rengini destekleyemiyorsanız, 4 lü majörünüz veya 5 li minörünüz yoksa,
   
Yani Dengeli eliniz varsa 2 NT demelisiniz.
        1♥ - 2NT
 1 majör veya minör    13-15   Ortağınızın rengini destekleyemiyorsanız, 4 lü majörünüz veya 5 li minörünüz yoksa,
    yani dengeli bir eliniz varsa 3 NT demelisiniz.
   
3 NT Stop deklaredir. Ortağınız genelde PAS geçer.
        1♦ - 3NT


•  Sıçramalı Renk Değiştirme

    Modern briçte renk değiştirme zaten forsing anlamında olduğundan sıçramalı renk değiştirmeye fazla başvurulmamaktadır.
    Ama elinizde çok kuvvetli ve uzun bir renginiz varsa, şilem oynamak istiyorsanız, sıçramalı renk değişikliğiyle bu arzunuzu ortağınıza bildirebilirsiniz.
    Not: Çift sıçrama baraj konuşması olup, uzun ve kuvvetli bir rengi gösterir


 
   
   
   
   
 
 
   
   
   
   
 
 Açış    Puanınız    Cevabınız    Örnek
 1 majör veya minör    19+   Ortağınızın açışına sıçramalı yeni bir renk cevabınız, şilem oynamak istediğinizi gösterir.
   
Sıçramalı konuşacağınız renginiz en az 6 lı ve sağlam olmalıdır. (A,K ve Q dan en az ikisini olamlı)

(Örnek: 1♣ - 2♥,
1♥ - 3♣Wink

Sıçramalı renk değiştirmenin üst limiti bulunmamaktadır
        1♥ - 2♠




! kingcobra !
- TeknikPortaL.Com -
Sayfa: [1] 2 |   Yukarı git
  Yanıtla  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

+ Hızlı Cevap
Hızlı cevap'ı kullanarak hemen mesaj gönderebilirsin. Gülümseme ve kod kullanabilirsiniz.



Hosting Hizmetleri