Sayfa: [1] |   Aşağı git
  Yanıtla  
Konu: TARİKAT NEDİR ?..  (Okunma Sayısı 9077 defa)
gebzeli83
Gümüş Üye [%5]
**

İtibarı : 91
Offline

Mesaj Sayısı: 27
















« : Mayıs 04, 2009, 02:38:01 ÖÖ »
Quote

Sponsorlu Bağlantılar


Efendimiz zamanında tarikatlar varmıydı ?

Tarikat muarızlarının en sık dile getirdiği iddia ve ithamlardan birisi budur. Gerek laiklik taraftarları, gerek oryantalistler ve tilmizleri gerekse selefi/vehhabi eğilimli arkadaşların dillerine pelesenk ettikleri bir cümleden; " Efendimiz devrinde tarikatlar varmıydı ?" cümlesinin arka planında ya ilmi bir ihanet, ya bidat bir anlayış ya da sinsi bir düşünce vardır.

İlmi ihanet noktası şöyledir : Efendimiz sav, Ashab-ı Güzin, Tabiin ve Tebe-i Tabiin devrinde, yani ilk üç nesilde İslami İlimlerin hiçbirisi hadis, tefsir, fıkıh, akaid ve tasavvuf da dahil olmak üzere sistemleşmemişti. Her ilim kendi usulunu ortaya koymamıştı. İlimler hep birden öğreniliyor ve yaşanıyordu. Dinde fakih  kılar manasına gelen hadisteki fakihten fıkıh ilmi ile uğraşan değil alim manası anlaşılıyordu.  Fıkh-ı zahir; ilm-i hali ; fıkh-ı batın tasavvufu; fıkh-ı ekber ise akaidi kast ediyordu. Tasavvufun ismi değil cismi vardı.

Ancak zaman içinde her ilim kendi muhteviyatını ortaya çıkardı, tedvin etti. İlmi müktesebat derlendi, mevzu meseleler tespit edildi ve sistematikleştirildi. Fıkıhtan mezhepler, tasavvuftan tarikatlar işte bu ilimlerin sistematikleştirilmesi ile neşvü nema buldu. Usul-u hadis ile ravilerin halleri gibi temel meseleler ve direnek noktaları ümmetin alimlerinin nazarına sunuldu.

Bütün bu gerçekleri bilerek " Efendimiz s.a.v devrinde tarikat yoktur " diyen ilmine ve ecdada ihanet içindedir.

Bidat bir anlayış noktası şöyledir : Ehl-i Sünnet Alimleri bir şekilde tasavvuf ile hemhal olmuş, medrese ile tekkeyi, zahir ilim ile batin ilmini meczetmiş zülcenaheyn yani iki kanatlı alimlerdir. Çoğu müfessir veya muhaddis veya fakihtir. Ancak birisi eğer tasavvufa karşı çıkıyorsa aynı zamanda Ehl-i Sünnet mezhepleri ile de itikadi veya fıkhi bir sıkıntısı vardır. Nitekim sünneti veya hadisleri reddedenlerin tamamına yakını tasavvufa da karşı çıkmaktadır. Selefi / Vehhabi eğilimli zevatın da tasavvufa karşı oldukları aşikardır.

Sinsi düşünce : İslam dinini yıkmak, müslümanları bölmek ve fitne çıkarmak amacı güden zındıka komitelerinin fikriyatına veya tesirine kapılmış zevatın düşünceleridir.


Sponsorlu Bağlantılar



Şükür, Nimetin Süsüdür..
- TARİKAT NEDİR ?..
firuzan
Têknîk Üye [%30]
******

İtibarı : 2031
Offline

Mesaj Sayısı: 2,444

Değildr bana lâyık,Bana bu lûtf ile ihsan nedendr?















« Yanıtla #1 : Eylül 15, 2009, 02:28:14 ÖÖ »
Quote


Bütün bu gerçekleri bilerek " Efendimiz s.a.v devrinde tarikat yoktur " diyen ilmine ve ecdada ihanet içindedir.
Alkış



Bende Mecnun’dan fusun aşıklık istidadı var.
Aşık-ı sadık benim Mecnun’un ancak adı var…
Sayfa: [1] |   Yukarı git
  Yanıtla  
 
Gitmek istediğiniz yer:  

+ Hızlı Cevap
Hızlı cevap'ı kullanarak hemen mesaj gönderebilirsin. Gülümseme ve kod kullanabilirsiniz.



Hosting Hizmetleri